راه اندازی کارگاه تولید ماسک هم زمان با ماه محرم 

راه اندازی کارگاه تولید ماسک هم زمان با ماه محرم 

تاریخ انتشار : ۶ شهريور ۱۳۹۹
مختار امیری گفت: هم زمان با ماه محرم کارگاه تولید ماسک راه اندازی شده و روزانه بیش از ۲۰۰ عدد ماسک در این کارگاه تولید می شود.

«مختار امیری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، گفت: هم زمان با ماه محرم کارگاه تولید ماسک راه اندازی شده و روزانه بیش از ۲۰۰ عدد ماسک در این کارگاه تولید می شود.

مدیر کانون فرهنگی هنری علقمه روستای عباس آباد قلعه گنج افزود: از آنجایی که امسال به دلیل شیوع کرونا، عزاداران برای ورود به مجلس عزای امام حسین علیه السلام حتما از ماسک استفاده کرده و برخی توان خرید ماسک ندارند بنابراین تصمیم گرفتیم با مشارکت اعضای کانون کارگاه تولید ماسک راه اندازی کنیم.

وی بیان کرد: اکنون ۳ نفر از بانوان و ۳ نفر از آقایان عضو کانون مشغول تولید ماسک هستند و ما نیز هر شب ماسک های تولیدی را در اختیار عزاداران حسینی که ماسک ندارند قرار می دهیم.

امیری ابراز کرد: در راستای برگزاری مراسم عزاداری در دهه اول محرم چند روز قبل از آغاز ماه محرم نشست مشورتی با حضور اعضای کانون فرهنگی هنری علقمه برگزار شد.

مدیر کانون فرهنگی هنری علقمه روستای عباس آباد قلعه گنج اظهار کرد: یکی از پیشنهادات این نشست اجرای پویش هر محله یک حسینیه بود که به منظور اجرای این پویش می بایست پرچم و کتیبه تهیه کرده و بچه های مسجدی عضو کانون آنها را در کل محله مسجد و روستا نصب می کردند اما با توجه به تعداد اندک پرچم ها تصمیم گرفتیم با بهره گیری از توانمندی های بچه های مسجدی کانون، اقدام به تولید پرچم و ساخت پایه پرچم کنیم.

وی اضافه کرد: به همین منظور با جلب مشارکت های مردمی و با پارچه های اهدایی خیرین توانستیم ۱۰۰ عدد پرچم و پایه پرچم تولید کنیم و سپس پرچم های دست ساز بچه ها را در محله مسجد و کل روستا نصب کردیم.

امیری عنوان کرد: علاوه بر این مراسم عزاداری امام حسین علیه السلام با رعایت کامل نکات بهداشتی و فاصله اجتماعی در فضای باز برگزار می شود و به عزاداران تذکر داده شده که حتما نکات بهداشتی و فاصله اجتماعی را رعایت کنند.

مدیر کانون فرهنگی هنری علقمه روستای عباس آباد قلعه گنج بیان کرد: یکی از برنامه های کانون در آستانه تاسوعا و عاشورای حسینی جلب نذورات مردمی و کمک های خیرین برای پخت غذای گرم می باشد و قرار است در این روزها با رعایت کامل نکات بهداشتی غذای گرم پخت شده و پس از بسته بندی در بین عزاداران حسینی به ویژه خانواده های نیازمند و ایتام توزیع شود.

وی در خاتمه ابراز کرد: از ابتدای دهه اول محرم روزانه کلاس آموزش قرآن کریم ویژه کودکان و نوجوانان با رعایت کامل نکات بهداشتی و فاصله اجتماعی برگزار می شود.

پایان پیام/ 586